Главная  |  О журнале  |  Новости журнала  |  Открытая трибуна  |  Со-Общения  |  Мероприятия  |  Партнерство   Написать нам Карта сайта Поиск

О журнале
Новости журнала
Открытая трибуна
Со-Общения
Мероприятия
Литература
Партнерство


Архив номеров
Контакты









soob.ru / Архив журналов / 2001 / Новый рекламный проект / Presentation\About us

"So-Obsheniye" - a professional PR magazine


Anna Fedorova
annaf@expert.ru
Версия для печати
Послать по почте

Communications for business
"So-Obsheniye" magazine has existed since 1999 and is published by the creative group "So-Obsheniye" in co-operation with "Expert" business magazine. It is a monthly professional issue about the communication technologies for business: PR, consulting, branding, advertising, sociological and marketing research.


Russian PR market: tendencies

Though the volume of Russian PR market can not be compared to Western, the experts indicate a constant tendency of growth. Nowadays, the structure of the overwhelming majority of successful Russian companies includes a PR department.

PR has turned from an ambiguous foreign fashion into a common profession; successful business; a field for strategic research. It is not a mystery anymore, but a necessity; not a wonder but a technology. The time of romantics has gone. Business plans, tenders, negotiation skills and an ability to economize the client's money become actual. Thus, nowadays PR is hardly different from any sphere of "prosaic" production or trade. Large PR agencies become larger and eagerly form alliances. The position of smaller agencies seems to be less definite, but their heads are optimistic. They still have a good opportunity to win a tender, even conducted by a large corporation. The market capacity gives them these chances.

The concept of "So-Obsheniye"

The magazine analyses the examples of successful PR campaigns realised by Russian and international corporations, contemporary PR-strategies, new communication ways and technologies.

In Russia it all started with political consulting and election technologies but now the sphere of business PR is developing faster. There appeared "reputation management" in Russia, as well as "communication management" and "integrated marketing communications". We dwell upon the latest tendencies in the sphere. Among our authors there are experts of the leading Russian agencies, consulting and research companies. And we focus on business PR - not on the politics.

The audience

It is a magazine for those who realise that the information structure of the contemporary society is extremely complicated. To work with people a PR-expert should have knowledge in numerous fields such as sociology, psychology, management, journalism. We write for those who want to know more about communications.

We find our audience in PR-agencies, internal PR-departments, among the top management of Russian corporations, among the students and social scientists. By the way, there is a specialisation "public relations" in many Russian high schools (over 60). Statistics says that in five years' time there will be more PR students in Russia than lawyers.


Добавить комментарий

Текст:*
Ваше имя:*
Ваш e-mail:*
Запомнить меня

Комментарии публикуются без какой-либо предварительной проверки и отражают точку зрения их авторов. Ответственность за информацию, которую публикует автор комментария, целиком лежит на нем самом.

Однако администрация Soob.ru оставляет за собой право удалять комментарии, содержащие оскорбления в адрес редакции или авторов материалов, других участников, нецензурные, заведомо ложные, призывающие к насилию, нарушающие законы или общепринятые морально-этические нормы, а также информацию рекламного характера.






Новый рекламный проект
Контекст
Итоги и перспективы
Марина Щедровицкая
Способы повышения эффективности бизнеса
Анна Федорова
Российский PR-рынок - тенденции и перспективы
Глазами клиентов
2001 год: факты и цифры
Катерина Медведева
Среда
Тормоз на пути всех достижений - у нас в голове
Мария Окунева
PR для души
Что такое Хрустальный АП?
Материал подготовлен редакцией
Академия
Слово - это дело
Александр Юдельсон
Presentation\About us
This year 12 numbers of "So-Obsheniye" were issued
"So-Obsheniye" - a professional PR magazine
Anna Fedorova
Face Russian PR
Философия успеха
Анна Федорова
PRSG (PR SERVICE GROUP)
Центр коммуникативных технологий "PRОПАГАНДА"
"ИМА-консалтинг"
Консалтинговая группа "ИМИДЖ-Контакт"
Агентство "Михайлов и Партнеры"
Центр политического консультирования "Никколо М"
Агентство "Р.И.М."
Книжный стенд
Дайджест лучших публикаций
Россия. Нефть. PR
Екатерина Соколова


e-mail: info@soob.ru
© Со-общение. 1999-2018
Запрещается перепечатка, воспроизведение, распространение, в том числе в переводе, любых статей с сайта www.soob.ru без письменного разрешения редакции журнала "Со-общение", кроме тех случаев, когда в статье прямо указано разрешение на копирование.